SWeeT JaLiNaN KaSiH TerBiNa.....

Wangian Kasturi Al-Khausar (yang sakit dirawati yang sihat dilindungi)

Wednesday, May 11, 2011

CONTEST ENTRI PALING KENCANG

Assalamualaikum....

Apo bondo tjuk enry kli ni..... sbnrnye Cik NY nak cbe nasib wat entry paling kencang....
tu yang Cik NY gatal nak join contest ni...


Cik NY nak mengimbau kisah lme Cik NY sendiri tau.. kemalangan y agak kelakar tp ngeri lah jugak tp ade pengajaran....

ceritanya bermula begini.....
mse umur Cik NY 12 thun... Cik NY dah pandai bawak moto tau... satu hari ni parent Cik NY ade mesyuarat.. dia pesan kat Cik NY jgn bawak moto g mne2 n duk umah je..... Cik NY ni nakal n tak nak dgar kte ape lg setelah setengah jam duduk kat rumah termenung atas pokok akhirnya wat kptsn untuk kluar jgak ( ya Allah nakal sungguh Cik NY ni rupanye )....

mse keluar nak g umah kwn Cik NY ni tiba-tiba
.................
.................
.................
.................
.................
.................
Cik NY nampak .........
pakwe hensem...
macho je cre dia duduk.....
baru nak jual mahal.... buat-buat tak nmpk..... ( tkut n fobia sbnrnye )
tetiba dy buat muka yang Cik NY paling tak nak tengok....
ape lg lintang pukang lah Cik NY lari.. ble toleh blkng tgk pakwe tu kjar Cik NY... ape lg mkin laju lah Cik NY lari.... klau lari je tak pe ni terjerit,tepekik telolong ... sampai kat depan jalan ade pak cik tu berhenti n tlg Cik NY..... fuhhhh lega.... tapi pehhh malu giler sebab kat seberang jalan umah Cik NY tu ade Abg2 hensem main bola... siap kne gelakkan lg... tutup muka lah ape lg..... pastu pak cik tu tmankan Cik NY amik moto.... selamat......

sampaikan skrang Cik NY fobia dgn pakwe hensem muka mcm tu.....
walau dia usha Cik NY muka manis macam ni sekalipun...
Cik NY takkan pandang.... sorry lah i tak layan u..... ( rse tak sempat ckp br nmpk dah cabut lari )

lpas tu Cik NY meneruskan rncngn nak g umah kwn Cik NY ..... sebab dah tak berani duk umah....
nak g umah dy tu kne lalu kat laluan tepi sungai tpi kwsan nya lapang lah n luaslah susun 4 treler pun muat......

ble dah sampai , kwn Cik NY nak g umah Cik NY so bermula lah perjalanan pulang ke rumah Cik NY ..
mse dlm perjlnn tu 1 lg binatang yang Cik NY takut tak tau kenapa memang takut sejak kecik....
orng kte dia ni binatang yang nampak gagah n tegap... Cik NY peduli ape... tak tegoda pun....
bila nampak je binatang ni Cik NY trus gabra gle....
dah tu bleh pulak dia parking makan kat tengah2 jln....
hahahahaha Cik NY takut lembu rupanya......
ape lg pres minyak lah Cik NY konon nye nak laju...
tp malang tak berbau bila tiba-tiba si gagah ni gerak lg ke depan n membuatkan tali y mngikat dy tu naik 2 inci dr tanah mse tu Cik NY trus wat brek mengejut tp tali tu tersangkut kat tempat pemijak brek n Cik NY hampir jatuh .. tak sempat jtuh pun sebab tali tu dah kendur.... kawan2 Cik NY gelak sakan.....
pehhh sampai hti ketawakn Cik NY....
sjak tu Cik NY mkin gabra mle nmpk si gagah ni....
lg2 ble nmpk dy parking dkat dgn jln.. sanggup patah balik amik jln jauh....
tak kiralah kalau si gagah buat muka mcm ni sekalipun....

lpas dah jauh dr tempat kejadian
kwn Cik NY pun tanye keadaan Cik NY walau ketawa dorang masih blum reda.....
tp tiba2 je dorng berhenti ketawa ble tgk kaki cik NY.....
Cik NY peliklah kan tbe je dorng berhenti gelak....
dorang ckp " banyaknye darah kat kaki ko"
mse tu Cik NY dah cuak....
Cik NY tak tengok pun cme rabe2 je.....
igt biase2 je....
ble sampai umah je Cik NY trus tengok....
Ya Allah......
kwn Cik NY semua jerit...
dorng semua tanye Cik NY okey x....
Cik NY yang kne ni relex je sebab tak rse sakit pun....
cme cuak ble darah banyak kluar...
tp Cik NY ni sempat ukur panjang luka Cik NY ...
nak tau brape..... panjang 5 cm, lebar 2 cm , dalam lbeh kurang 1 cm.... ape pendapat korang....
kwn Cik NY ade yang tak sanggup tengok.....
ble parent Cik NY blik je , Cik NY bg tau ayah ... tak brani bgtau mak...
Cik NY tunjuk luka tu ... ayah Cik NY tekejut n trus pangil mak Cik NY , mak Cik NY tgk sekali imbas je sebab tengok banyak darah.... Mak mcm nak pitam je tp Mak sempat tepuk belakang Cik NY pastu Cik NY trus nangis.... sakit kne tpuk dengan mak n rse bersalah kat mak.... mse kne tak sakit ble mak tepuk je bru trse sakit bukan kat kaki tp kat blkng ... pelik Cik NY ni.....

Ayah Cik NY trus bawak g klinik.. oleh kerana mse tu dah nak msuk maghrib klinik dah tutup... klinik y ke-4 Ayh Cik NY berhenti pun dah nak tutup tp oleh krana doktor tu mmg slalu rawat family Cik NY dia trus sruh Cik NY masuk lg pun dia ckp luka Cik NY ni truk.... ape lg dapat 8 jahitan lah Cik NY...

tu lah akibat budak nakal yang tak dengar kate..... moralnye.... mendengar kate ibubapa tu penting... dorng tau ape yang baik n tak baik untuk kita... kalau ckp jgn , jgn buat kalau buat...kalau tak jdlah mcm Cik NY .... dpt parut kat kaki..... kte tak tau ble musibah tu akan tiba...... setiap pesanan ibubapa itu ade hikmahnya.....

tu je story mory dr Cik NY..
hope enjoy bce crita nie....
sekian dr Cik NY...

Wassalam...... 'pesanan ibu ade hikmahnya'

4 comments:

miss ryrinn _ angin said...

dengar kate ye pasni . hhe


thanx join . gudluck !

Cik NY said...

maseh......

skrng dengar kate walaupun masih nakal tp tak mcm dlu ...... walaupun 8 tahun berlalu kesan luka masih terasa.......

nescafe_ais said...

hehehe...nice..

iamzulfadli said...

Melawat sini japs :)


OHSERIUS BERPERISA SUSU REDBEAN