SWeeT JaLiNaN KaSiH TerBiNa.....

Wangian Kasturi Al-Khausar (yang sakit dirawati yang sihat dilindungi)

Saturday, June 25, 2011

Salahkah Bila Cinta itu Hadir.... ?


Assalamualaikum.....
Khaifa halukum.......
Cik NY nak update new entry ni.... sudi lah bace ye......

bila kita hidup ni.... banyak yang berkaitan dengan CINTA betul x......
kalau kamu kate x betul cer buktikan........
kalau kamu kate tanpa CINTA kamu boleh hidup .... itu adalah tipu secara terang-terangan......
kalau kamu tak percaya CINTA .... kamu tu bukan manusia lahkan.....

CINTA itu fitrah bagi semua manusia....
sebagai manusia kita perlu bersyukur kerna dikurniakan CINTA dalam kehidupan kita.....

kalau kamu kate kamu x nak berCINTA.......
betul ke kamu x nak berCINTA........
jika kita ada agama..... adakah kita CINTAKAN agama kita .... kalau kamu kate kamu x nak bercinta.. bagaimana kamu nak CINTA kan agama......
sebagai seorang muslim..... kita CINTA kan ALLAH lebih daripada segala-segalanya.... 
cuba jawab kenapa kamu salahkan CINTA itu hadir.....
kamu jangan salahkan CINTA bila ia hadir.......

yang bersalah adalah diri kita yang tidak pandai untuk mengawal perasaan CINTA itu betul x ?
dengan murah hati kita serahkkan CINTA kita pada yang belum tentu pemilik sebenar CINTA selepas ALLAH dan Rasullullah...

lepas kita kecewa mulalah salahkan CINTA....
cubalah fikirkan dan fahamilah ape erti CINTA...
pada siapa sepatutnya kita serahkan CINTA....
jangan mudah salahkan CINTA kerna kita sendiri x memahaminya....

setiap ape yang kita lakukan juga perlu ada perasaan CINTA  ...
klau tak buat ape pun x jadi....
CINTA itu amat perlu dalam kehidupan kita.....

sekian luahan hati dari Cik NY....
ni sekadar perkongsian dan pendapat....
klau anda rase anda x stuju...
itu hak anda....

Wassalam ..... ' CINTA itu penuh keindahan'

7 comments:

GreeN AppLE said...

cinta adalah anugerah =)

pelihara n jaga lah ia dn jgn salah gunakan cinta itu...hehe ;p

Yasmin ♥ said...

:))

Cik NY said...

green apple : tau x pe.....
Yasmin : senyum lebo le tu....

Encik JI said...

cinta xsmstinya bersatu : hehe.

CALL ME NEPH said...

cerita itu indah....seindah hamparan buah yang lazat dihadapan mata..kecapinyer..ader pelbagai raser dan perisa,,

QueenImah said...

eh tak salah la..cuma jgn sampai cinta itu membuat kita buta hati

^_^

Semut Hitam said...

Cinta sebenar adalah cinta Hakiki....

http://kopiolaici.blogspot.com/2011/06/kaedah-mendekatkan-jodoh.html