SWeeT JaLiNaN KaSiH TerBiNa.....

Wangian Kasturi Al-Khausar (yang sakit dirawati yang sihat dilindungi)

Sunday, June 26, 2011

lelaki suka perempuan yang tahu masak .... ????!!!

Assalamualaikum......
Khaifa halukum......
macam gempak je tajuk entry Cik NY ni......
tak tau lah gempak ke tak bagi anda......
biaselah Cik NY kan ske perasan sendiri......

Benda ni sebenarnye perkara yang paling biase kita dengar.....
tak caye cer tanye.....
setiap ciri2 yang disebut tu mesti ade pandai masak tul x ?
nak tau kenapa.......

1. makanan yang dimasak confirm kebersihan terjamin...
 - klau kat kedai bukan tak bersih tapi kadang2 kita tak nampak macam mane dorang masak.... makanan tu di basuh x sebelum dimasak..... bersih ke tak kuali tu , sudip tu basuh x klau dah jatuh , yang paling kte takut... dah buang air tu basuh tangan bersih2 x sebelum memasak makanan.....

2. Mengetahui sumber barangan , kualitinya baik dan barang yang segar dari ladang....
- klau kat kedai kte tak tau barang yang diguna tu betul masih baik atau dah tamat tempoh ke.... barang yang dibeli tu betul elok ke... ade tanda halal ke...... yang diguna tu sayur elok ke x.... ikan tu segar ke atau ikan x cukup tidur....

3.Jimat duit ma.......
- tak payah nak kluar duit minyak untuk kenderaan , x payah nak kne bayar makanan tu kan.... klau sesekali tak pe lah gak... klau dah hari2 makan kedai mak aihhh bleh kering ma poket tu..... duit tu boleh guna untuk kegunaan lain....

4. Jimat masa....
- x payah nak tunggu lame2...... klau kat kdai yang ramai pengunjungnye.... pehhh setengah jam tunggu pun x semestinye makanan tu dah sampai.....

5. Berkat air tangan isteri/ibu.....
-mengeratkan lagi silaturrahim dalam keluarga... makin bertambah kasih sayang tu..... romantik gitu.... klau ade orng gaji takut diletak benda2 yang  x elok untuk merampas kelurga...... klau bleh lelaki ni x nak orang gaji y masak...... tak caye cer tanye dorang.......

Ni lah pendapat Cik NY yang entah bleh trima entah tidak......
klau anda rase anda x stuju... tu terpulang... itu hak anda.....
Cik NY ni tau bagi pendapat je.... tau masak x ????
mesti lah tau.... Cik NY nikan orng kg.....
kene sindirlah klau x tau masak.....
dari sek rendah Mak dah ajar Cik NY masak.....
nak kata pandai masak tu tak lah...
klau untuk makan family memang boleh lah......

okeylah ni antara ciri y top bg pihak lelaki....
nanti Cik NY wat untuk pihak perempuan plak ye...
baru adil......
sekian sahaje dari Cik NY......
wassalam..... ' masak tu seronok tau '

6 comments:

Nizam Ijam said...

Entry yang best..

”Cara Tinggal LINK di Comment”

SYAZWI sahaja said...

saya suka perempuan yg reti masak :D
nice entry,.

SYAZWI sahaja said...

saya suka perempuan yg reti masak! :D

Nur said...

memang ah. takkan nak makan luar je. Sayang suami kena la pandai masak

Encik JI said...

sy pndai masak megi je. hehe

NasZ said...

masak sambal tumis pun dah ok bagi saya..huhu..

jemput ke blog saya..

MOHD NASER.com