SWeeT JaLiNaN KaSiH TerBiNa.....

Wangian Kasturi Al-Khausar (yang sakit dirawati yang sihat dilindungi)

Wednesday, April 27, 2011

Jatuh Cinta.......

assalamualaikum.....
alhamdulillah....
setelah 1 minggu 3 hari duduk di kulai rumah my buddy....
akhirnya saya selamat sampai di rumah.....
bila dah sampai umah ape lagi terus wat blogwalking.....
whateverlah.......
Sebenarnya bukan nak cerita pasal tu,
lagi pun dah puas rehat...

sebenarnya saya telah jatuh cinta...
bukan pada orang lah....
bila cakap pasal cinta mesti semua orang ingat manusia....
semua salah.....

saya telah jatuh cinta pada buku " PEMILIK CINTAKU SETELAH ALLAH DAN RASUL "


Penulis
: Fatimah Syarha Mohd Noordin

Novel ringkas ini mengisahkan Qaniah, seorang wanita yang sangat berhati-hati dalam menetapkan pasangan hidupnya. Keimanan yang tinggi dan kepercayaan yang menyeluruh terhadap Islam membuatkan beliau menggunakan segala pendekatan yang diajar Rasulullah SAW untuk hanya menerima pasangan hidup yang benar-benar dapat mendidik beliau dan keluarga ke jalan rahmat. Berkat kesabarannya itu, beliau akhirnya berjaya menemui PEMILIK CINTANYA, setelah Allah dan Rasul.

rasanya ramai yang dah baca ...
tapi saya tetap nak share jugak...
sebab cerita dia best sangat....

buku ni sesuai untuk semua golongan.....
terutama bagi mereka golongan remaja yang sedang mabuk cinta yang membawa kepada kelalaian....
saya juga seorang remaja tapi dah mula masuk ke alam dewasa.. umur 20 tahunkan dah masuk pra-dewasa.....
semoga diriku dijauhkan dari segala kelalaian dan kealpaan........

tak kesah lah apa pun..... yang penting saya dah baca buku tu....
bukan sekali tapi berulang kali......

okeylah...... tu je nak share
see u on next post.......

wassalam.......

No comments: