SWeeT JaLiNaN KaSiH TerBiNa.....

Wangian Kasturi Al-Khausar (yang sakit dirawati yang sihat dilindungi)

Saturday, April 16, 2011

MESRA BERSAMA.......

ASSALAMUALAIKUM SEMUA......
tajuk macam gempak kan.....
macam kisah sepasang kekasih saje......
tapi jangan salah.....
ni sebenarnya nak cerita kemesraan masyarakat kampung ketika berkupul gotaong-royong....

zaman dah berubah.....
masa ni dah tak ramai golongan remaja yang nak datang ke masjid untuk berganding bahu bersama masyarakat secara sukarela........
sedih pulak apabila mengenangkannya.....

pada waktu pagi pada 15/04/2011 kampung saya mengadakan gotong-royong....
oleh kerana saya rasa bertanggungjawap untuk membantu saya pun datang juga lah.....
seronok sangat dapat membantu sambil tu kita dapat mengeratkan silaturrahim lagi.....

macam-macam gelagat saya dapat lihat maklumlah bila duduk dengan mak cik-mak cik ni.....
bila dah cakap makcik-makcik dah tentu saya lah jadi juru kameranya....

tengok ni.....

jauh-jauh skit periuk panas ni.....

oppp.....santannya dah cukup ni jgn tambah lg

nurul nak yang mne satu yang besar ke yang kecik..... ( nurul tu name panggilan kat kampung )

dalam setiap kampung mesti ada lurah (ketua kampung )
nilah lurahnya
lurah iki paling nom (ketua kampung paling muda)
nang kawasan kene (dun Serom)
ni lah ketua kampung bersama isterinya........

kami mempersembahkan masakan sayur campur yang begitu enak dimakan begitu saja....

nilah suasananya.....
yang ni sape lagi kalau bukan saya.....
dapat 1 gambar pun jadilah.....
ni bukti tau .... saya datang tolong wat kerja bukan tolong tengok.....
hehehehe.... pegang sudip besar ni tau....

berikut adalah butiran program yang dijalankan.....

masa : 15/04/2011
tempat : Masjid Jamek Sabilillah Kampung Parit Pulai , Serom
Program: membudayakan Al-Quran Peringkat Dun Serom

gambar masa program x delah sebab yang datang ni semuanya orang laki....
malulah nak amik.....

okeylah... ni je nak kongsi....
see u again latter....
1 pesanan dari saya ...
jika hidup dalam masyarakat jadilah anggota masyarakat yang sentiasa menyumbang tenaga dan membantu masyarakat jangan lah hidup tidak berbakti nanti diri kita sendiri yang rugi.....
salam hormat.......

No comments: