SWeeT JaLiNaN KaSiH TerBiNa.....

Wangian Kasturi Al-Khausar (yang sakit dirawati yang sihat dilindungi)

Wednesday, February 9, 2011

Apalah dayaku.....



Insan yang bertakhta dihati tidak semestinya akan kita miliki......
kita hanya mampu untuk saling mendoakan....
diriku di sini dan kamu jauh nun di sana......
tipu jika diriku mengatakan tidak rindu...
tapi apakan daya......
ku perlu untuk menyimpan isi hati....
aku ini adalah wanita......
walaupun tidak salah untuk mengungkapkan rindu...
tapi aku malu......
layakkah aku untuk mengatakannya......
bimbang jika tidak diterima...
setiap detik ,
setiap waktu ,
aku sentiasa mendoakan dirimu....
agar dirimu sentiasa diberikan kemudahan ,
agar dirimu sentiasa diberikan kefahaman ,
agar dirimu sentiasa diberikan kejayaan ,
agar dirimu sentiasa diberikan kebahagian ,
agar dirimu sentiasa diberikan ketenangan , 
aku amat berharap dirimu akan menjadi imamku.....
tapi layakkah aku menjadi makmummu....
aku ini hanya insan biasa ,
lebih banyak kelemahan dari kelebihan.....
aku mengimpikan mahligai indah..
yang disulami dengan ketaqwaan...
yang dihiasi dengan ketaatan...
dan sentiasa disinari dengan cahaya keimanan..
tapi layakkah aku memilikinya....
aku ini hanya insan biasa.....

aku hanya mampu untuk berserah
aku sering berdoa 
Ya Allah seandainya dirinya adalah milikku
dekatkanlah hatiku dengan hatinya ,
seandainya dia bukan milikku
redhakanlah hatiku dengan ketentuanmu...
ANTA SA'DI SURURI

No comments: