SWeeT JaLiNaN KaSiH TerBiNa.....

Wangian Kasturi Al-Khausar (yang sakit dirawati yang sihat dilindungi)

Saturday, April 21, 2012

Khas Buatmu sahabatku......

Assalamualaikum.....

khaifa halukum jami'an...
Alhamdulillah diri ini masih diberi peluang untuk mencoret, masih lagi rasa nikmat menghirup udara , manalah tau ini mungkin coretan terakhir , siapa tahu..... hanya Allah yang tahu.... kamu semua sah-sah lah memang tak tahu kan...... baiklah..... ini merupakan luahan hati tulus ikhlas dari seorang sahabat buat sahabatnya.....

seorang sahabat sentiasa dapat merasai dan dapat membaca gerak geri sahabatnya.... walaupun tidak terkeluar melalui tutur kata tapi ianya akan terluah melaui perbuatan , gerak badan dan bahasa tulisan... walaupun kita anggap ianya suatu perkara yang biasa dan kita cuba untuk sembunyikan tapi bagi sahabat kita ianya mempunyai mksud yang tersirat.... kerana perasaan itu Allah telah beri kepada mereka yang benar-benar merasai hubungan persahabatan melalui kasih Allah...



duhai sahabatku yang ku sayangi....
ku mengharapkan kemaafan darimu jika aku tidak sengaja telah melukakan hatimu dan membuatkan kamu marah terhadap diriku...... aku mengerti akan perasaanmu.... kerna aku juga pernah merasakannya..... aku amat malu pada kamu kerna kebaikkanmu kerna kesabaranmu melayanku dan keikhlasanmu membantuku... kau sentiasa hadir dalam hidupku tatkala aku perlukan seseorang disampingku untuk meluahkan segala masalah..... apa yang kamu lakukan padaku tidak pernah kamu ungkit.... tidak pernah meminta sebarang balasan.......

Ya Allah..... aku malu pada sahabatku.... aku terlalu kejam .... aku menyakiti hatinya... aku sering mengabaikannya.... walaupun begitu dia masih setia disisi aku.... segala yang diberikan padaku tidak ternilai harganya... aku malu......

wahai sahabatku...
ku mengharapkan kebahagiaan yang kita kecapi biarlah berpanjangan ..... walaupun badai yang dasyat bakal melanda dan menguji hubungan persahabatan kita.... aku harap kita berjaya melaluinya.... jangan hanya kerana perkara yang kecil kita bertengkar dan kerana mereka yang cemburukan keakraban kita sehingga membuat cerita yang menyebabkan timbul prasangka antara kita.....

sahabatku....
semoga kita terus kekal sebagai sahabat sehingga ke syurga ya..... aku mahu kamu jadi sahabatku dunia dan akhirat.... selalu orag kata BFF.... but I really want you to remember this word....

BEST FRIEND FOREVER UNTIL JANNAH.......


sekian dari sahabatmu.....
maaflah diri ini tidak pandai untuk bermadah...
hanya ini yang mampu ku ungkapkan ......
Sayang dan Rindu kamu kerana Allah......



okey tak surat ni.....
tapi tak jiwang pun....
maklum jelah yang menulisnye ni pun hanya insan biasa...
tidak pandai untuk berpuitis....
hanya ini termampu untuk mencoret.....
bimbang merembes air mata jika terus menulis .....
sahabat sejati sentiasa disisi dan doanya sentiasa buat sahabat yang selalu diingati kerana Ilahi....
ukhuwah fillah.....

sekian dari Cik NY ....
Wassalam.....


No comments: